Miyabi är en ledande tillverkare av japanska köksknivar av högsta kvalitet. Miyabi, som på japanska betyder elegans och förfining, grundar sig på en rik tradition...
Miyabi är en ledande tillverkare av japanska köksknivar av högsta kvalitet. Miyabi, som på japanska betyder elegans och förfining, grundar sig på en rik tradition och historia av samurajsvärd som kännetecknas av en exceptionell skärpa och ett vackert estetiskt uttryck. Varje Miyabi-kniv är dessutom tillverkad utefter strävan av harmoni, skönhet och en stram enkelhet som även är de tre kännetecknande egenskaperna för den japanska kulturen. År 2004 förvärvade Zwilling, den välkända tyska knivproducenten, företaget Miyabi som idag är ett resultat av tysk ingenjörskonst och japanskt hantverk – ett samarbete som är högt uppskattat av professionella kockar liksom hemmakockar runt om i världen.
Japansk hantverkstradition
Det tar mer än 100 steg och 42 dagar att tillverka en kniv som är värdig ett Miyabi-märke. Varje autentisk kniv är tillverkad av en japansk hantverkstradition som kräver oerhörd precision, smidd av förstklassigt stål och toppmodern teknik. På så sätt får varje kniv en långvarig skärpa, exceptionellt exakt skärning och överlägsen prestanda. Miyabi vet vilken betydelse vassa knivar har för att bevara smak och struktur hos delikata rätter som exempelvis sashimi, och tillverkerar några av världens vassaste knivar.
Företaget har ett stort utbud av knivar och tillbehör för olika ändamål i köket. Upptäck och välj mellan olika kollektioner och serier som är anpassade och utformade för att hantera kött, fisk, grönsaker, frukt med mera. Knivarna varierar i storlek, bladform och skärkant, men enas i utomordentligt vassa egg, hållbara materialval och bekväma handtag. Framtagna för precision så att du kan uppleva hur skarpa högkvalitetsknivar förhöjer matlagningen liksom middagsupplevelsen.
Något du saknar från Miyabi?
Vi kan leverera alla produkter från den här tillverkaren.
Vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär för att diskutera din specifika produktförfrågan.