Versace kannor och karaffer
Versace grundas 1978 i Milano, Italien, och är idag ett av världens mest framstående modehus och en symbol för italiensk lyx över hela världen. Bakom framgångssagan...
1 produkter
Inga resultat hittades
Versace
Versace grundas 1978 i Milano, Italien, och är idag ett av världens mest framstående modehus och en symbol för italiensk lyx över hela världen. Bakom framgångssagan är grundaren Gianni Versace som väljer att skapa den ikoniska logotypen i form av ett Medusa-huvud, är en figur från den grekiska mytologin.
Inspirationen till denna kommer från ruiner i området Reggio Calabria där syskonskaran leker som barn. Valet av Medusa kommer från att hon får människor att bli förälskade i henne och inte kan finna någon väg tillbaka, och Gianni hoppas på att hans företag ska ha samma effekt på människor som bär hans kläder. ”I’m a little like Marco Polo, going around and mixing cultures”, säger Gianni Versace när han förklarar vad som genomsyrar hans designtänk. Nu är företaget under kreativ ledning av hans syster Donatella Versace, som fortsätter driva företaget framåt.
Starka och djärva mönster som sträcker sig över årtionden
Företaget har utvecklats från att inte bara vara den självklara destinationen för kläder till att nu även ha en livsstil- och hemkollektion. Denna kollektion genomsyras av starka och djärva mönster som sträcker sig över årtionden samtidigt som den samlar en vision om både klassisk och samtida design. Den utmärker sig genom framträdande utsmyckningar och tydliga barock-influenser där man ofta återfinner just Medusa-huvudet. Versace har tillsammans med porslinstillverkaren Rosenthal skapat en kollektion där Versaces överdådiga dekorationer kombineras med Rosenthals känsla för kvalitet och enkla former. De har tillsammans skapat tallrikar, koppar, skålar och andra porslinsartiklar som klarar tidens prövning med sin tidlösa elegans.
Något du saknar från Versace?
Vi kan leverera alla produkter från den här tillverkaren.
Vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär för att diskutera din specifika produktförfrågan.